house36

Akiknek élete az ingatlan

5 perc olvasás

Amikor az ember elolvassa a szlogent, hajlamos azt gondolni, megint egy marketinges túlzás. Aztán a Vágó utcán megpillantja a kecskeméti Ingatlanhálózat legújabb, 21. századi irodáját, belép a hatalmas, világos és kiválóan felszerelt helyiségbe, és már érzi, hogy nem jól gondolta. 
ÉRTÉKESÍTŐK
Vajon lenne-e kínálat, ha nem lenne, aki megkeresi a megfelelő ingatlanokat, és mi értelme lenne a hatalmas kínálatnak, ha nem lenne, aki megtalálják a vásárlókat?

– Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy akik ide jönnek hozzánk dolgozni, azok túlnyomó többsége itt is marad. Hosszútávon terveznek, itt képzelik el a jövőjüket, így sokkal kisebb a lemorzsolódás, mint másutt. Ezt bizonyítja, hogy vannak olyan kollégáink, akik nyolc-tíz évnél is régebb óta dolgoznak nálunk.

– Hogyan vezetik be az új kollégákat a munkába?

– A legtöbb ingatlanos céggel ellentétben mi nem kérünk pénzt azért, hogy megkapják a megfelelő szintű oktatást, hanem mi fektetünk a leendő kollégákba. Kifizetjük számukra a képzést, segítünk nekik az első időszakban. Számos, jelentős mértékű fix hozzájárulást biztosítunk. Azt tapasztaljuk, hogy nagyon sok értékes embert fel tudunk így venni, és be is tudjuk őket integrálni.

– Mi a beintegrálási folyamat?

– Ez már a kiválasztásnál elkezdődik. Ez négy körből áll, melynek végén kiderül, mi az, ami már készen van a jelentkezőben, és mi az, amit fejleszteni kell. A negyedik kör egy House Business Akadémia, egy egyhetes kecskeméti oktatás. Színvonalas, rendkívül pragmatikus képzés, ahol jogászok, sales-esek, okleveles építészmérnök, fotós, és további ingatlanos területen tapasztalt szakemberek tartanak gyakorlatias előadásokat. Aki mind a négy körön átmegy, az már valószínűleg nálunk fog dolgozni. Lesz kitartása, ambíciója, és hite abban, hogy itt elkezdheti saját sikertörténetét.

– Mi a következő lépés?

– Van szakmai koordinátorunk, aki azt a fajta tapasztalatot átadja, ami szükséges ahhoz, hogy az új kolléga egyre jobb értékesítővé váljon. Valakinél ez rövidebb, van, akinél hosszabb ez a folyamat, de az a tapasztalatunk, hogy legrosszabb esetben is három hónap alatt pénzre tudják váltani a megszerzett alapismereteket.

– Mi az alap, amit minden értékesítőnek tudni kell?

– Hogy ez pszichológia. Van egy folyamat az emberben, amikor elindul egy vásárlási szándék. Belülről jön, olyan, mint a párválasztás. Lehet, hogy furcsán hangzik, de tízből kilenc esetben érzelmi alapon hoznak döntést az ügyfelek. Van olyan, hogy azért veszi meg, mert benne van az a medence, amire gyerekkora óta vágyott. Nagyon fontosnak tartjuk, hogy az értékesítőink ne legyenek erőszakosak, rámenősek, hanem figyeljék ezt a folyamatot. És azt tegyék az érdeklődő elé, amire neki valóban szüksége van.
 
VÁSÁRLÓK
Aki elad, az esetek többségében vásárlóvá is válik. Ha az első pont jól működik, a másodiknál nem kérdés, kit választ az ügyfél.

– Engem, mint leendő vásárlót, rettenetesen zavar, amikor egy-egy ingatlan képein bevetetlen ágyak, mosatlannal teli konyhapultok és szennyessel megpakolt fürdőszobákat látok. Önök hogyan oldják ezt meg?

– Ingatlant jól fotózni nem könnyű feladat, mert nem csak az eszközön múlnak a jó képek, hanem a „fotós szemén” is. Természetesen rendelkezünk professzionális fotók készítésére alkalmas eszközökkel, de ez önmagában kevés. A megfelelő látásmódot oktatjuk. Nézze csak meg a www.h36.hu oldalt! Ott, a már említett képzési rendszerünknek köszönhetően, minőségi képeket és leírásokat talál. Nem szabad viszont elfelejteni, hogy az emberek életvitelszerűen használják lakóingatlanaika,t sok esetben nem áll készen az ingatlan a fotózásra, ez nyilván a fotós dolgát nehezíti. A megbízóinkkal szoros együttműködés szükséges, hogy a legjobb eredményt érjük el.

– Ezek szerint önök valamilyen szinten az eladót is „irányítják”?

– Ezt úgy mondanám, elsősorban a bizalmukat szeretnénk elnyerni. Amikor ez a fajta bizalom megvan, akkor már meg lehet úgy szólítani, hogy tudja: van egy közös nevező. Mégpedig az, hogy ő is, mi is szeretnénk eladni az ingatlant. Ennek a célnak az érdekében pedig meg tudjuk kérni, hogy működjünk együtt. Inkább egy együttműködésre hívjuk meg ügyfeleinket, az egész értékesítési folyamat során biztonságban van az eladó és a vevő, ezt érzik is.

– Mivel nyerik el az ügyfeleik bizalmát?

– Egyszerű. Azzal, hogy amit megígérünk, azt minden körülmények között be is tartjuk. Ez a legfontosabb. Vállaljuk, hogy azon az áron, amit mi meghatározunk egy bizonyos ingatlannál, az ő együttműködésével egy meghatározott időn belül eladjuk az ő ingatlanát.

INGATLANOK
Az értékesítési folyamat felgyorsítható: mire az ingatan bekerül a rendszerbe, nyolc-tíz potenciális vásárló már rendelkezésre áll.

– Mennyi eladó ingatlan szerepel a kínálatban?

– Jelenleg több mint 1000 kecskeméti lakóingatlan és ipari ingatlan, valamint közel 3500 minősített aktív kereső ügyfelünk van, akik hitelszűrésen is részt vesznek. Így amikor egy ingatlanhoz elvisszük őket, meggyőződtünk róla mi is, és Ők is, hogy az ingatlant meg is tudják vásárolni.  Ezért van ránk szükség a piacon, valamint a biztonságos, ellenőrizhető folyamatra. Gondoljunk csak bele, a legtöbb ember élete munkája az eladni kívánt ingatlan, véleményünk szerint felelőtlenség a mai világban ezt szakember nélkül egyedül „hirdetgetni”, bárkit beengedni az otthonukba. A legegyszerűbb dolgokhoz is szakembert hívunk, az autónkat sem otthon bütyköljük már, mint a 80-as években, hanem szervizbe visszük. Akkor a legnagyobb családi vagyon értékesítéséhez ne alkalmazzunk tapasztalt szakembert? Egy kolléganőnk fogalmazta meg kicsit viccesen a mi helyzetünket: „Ha az ember kenyeret akar, a pékhez megy. Ha pedig ingatlant, hozzánk.”

– Adott az ingatlan eladó, és az ingatlant kereső ügyfél. Önök a kapocs?

– Igen, mondhatjuk így is. A rendszereink gyorsak és hatékonyak. Az egyedi fejlesztésű ügyviteli rendszerünk gyakorlatilag összepárosítja a vásárló igényeit figyelembe véve a megfelelő ingatlanokkal. Értékesítőink munkáját ez nagymértékben segíti. Ugyan ez a módszer az eladással is. Az értékesítés nehezen mérhető folyamata inkább a kapcsolatrendszerünkben, valamit abban áll, hogy nálunk az üzletek mégis összejönnek. Ez egy összetett folyamat, nem csak marketingről és hirdetésről szól, hanem az emberekről, ügyfelekről.

– Hány helyen várják az ügyfeleket?

– Jelenleg 3 fiókirodával vagyunk jelen Kecskeméten. Ezzel a legnagyobb egy kézben lévő ingatlaniroda vagyunk a városban. 2001 óta a Kőhíd utcán, továbbá a belvárosban forgalmas helyen, az Alföld Áruház külső üzletsorán, és 2016. júliusban nyitottuk meg a legújabb, minden igényt kielégítően felszerelt irodánkat a Vágó utcában. Az új irodánkat a belvárosban szerettünk volna, és nagyon jó volt, hogy a Kőhíd utcai bázisunk közvetlen közelében találtunk egy 145 négyzetméteres irodát, ahol az ügyfeleinknek és az új kollégáknak tudunk kényelmesen helyet biztosítani.

2017-ben Kiskunfélegyházán is megjelentünk, egy újabb város és környéke számára biztosítjuk azt a szolgáltatást, amit mi minőséginek tartunk.


– Megéri?

– Azt tapasztaljuk, hogy ez a fajta növekedés és beruházás szükséges ahhoz, hogy az új kollégáknak megadjuk azt, hogy egy igényes, modern helyen tudnak dolgozni. A fejlesztésnek köszönhetően hatékonyabban és gyorsabban tudnak érvényesülni a szakmában. Mindig fogékonyak vagyunk az újra. Képesek vagyunk tanulni, és folyamatosan megújulni. Ezért hoztuk létre a Vágó utcai irodát, ezért vagyunk nyitottak új területek felé. Az üzletben egy dolog állandó, az a változás.
 
FEJLESZTÉS
Folyamatos a fejlesztés, a cél a kecskeméti bázis tökéletesítése, majd a nyitás Budapest, Nyugat-Magyarország felé. – A jövő, tervek? – Az ország nagyvárosaiban, jelentős ingatlanpiaci régióiban tervezünk irodanyitásokat, cél az adott területen a domináns pozíció elérése. Tervben van további saját irodák, valamint franchise rendszerű ingatlanhálózat kiépítése. Fontos, hogy franchise partnernek nem befektetőket keresünk, hanem megfelelő tulajdonost/vezetőt. Itt akár olyan jelentkezőket is várunk, akik jelenleg is valamelyik hálózat tagjai, vagy rabjai és váltani szeretnének. Nekünk ebben is komoly tapasztalatunk van, hiszen ezt mi is megéltük. Mert ugye: életünk az ingatlan!

2017-04-20